Úpravy softvéru

Zákazkové úpravy softvéru / riadiacich jednotiek

 

Už viac ako 10 rokov dodávame profesionálne úpravy softvéru pre osobné a úžitkové vozidlá. Náš programátor má dlhoročné skúsenosti a vzdelanie z oblasti konštrukcie a riadiacich systémov spaľovacích motorov. Samozrejmosťou je použitie originálneho a aktualizovaného SW a HW vybavenia. Pre našich partnerov (miesta úpravy) poskytujeme okrem samotných úprav na najvyššej úrovni aj technickú podporu, originálne vybavenie a záložné riešenia v prípade problémov.

Zoznam miest, kde sa môžete objednať na chiptuning a iné softvérové služby dodávané od nás:

  • PROFICAR SERVIS Marian Hrnčiar, Ružomberok - ivankubis96 (zavinac) centrum.sk
  • Autoservis POL-VLAD, Suchá Hora - cyrulcar (zavinac) gmail.com
  • Autoservis Laštic Anton, Žaškov - toncolastic (zavinac) hotmail.com 
  • Autoservis Zubek, Zuberec - info (zavinac) autoserviszubek.sk
  • Autoservis Košťál, Vavrečka - filipkostal (zavinac) centrum.sk
  • Autoservis JOFI - Jozef Majcher, Lokca, jozko.jofi (zavinac) gmail.com 
  • AUTO MIKO s.r.o., Branc - konamikulas (zavinac) gmail.com
  • Autocentrum Sereď, Sereď - autocentrumsered (zavinac) gmail.com            
  • Autoservis Vrábel, Dolný Kubín - lubomir.vrabel77 (zavinac) gmail.com
  • Miroslav Bučkuliak, Dolná Tižina - mircodiag (zavinac) gmail.com
  • QuickTech s.r.o., Bratislava - info (zavinac) quicktech.sk

 

V našej ponuke sú zákazkové úpravy softvéru:

  • zvyšovanie maximálneho výkonu, zlepšenie reakcie vozidla pri akcelerácii
  • mierne zníženie spotreby (následok iného radenia pri rovnakom jazdnom štýle)
  • úprava charakteristiky akcelerátora pre ďalšie zníženie spotreby (akcelerátor+zvýšenie výkonu sú skutočné zmeny v "ecotuningu"...)
  • softvérová oprava komponentov, vypnutie vypisovania rôznych chýb v pamäti
  • vypnutie štart - stop systému v jednotkách, kde to nie je možné urobiť diagnostikou
  • oprava problému dlhého štartovania za tepla (VW koncern, softvérová chyba u starších vozidiel)
  • zvýšenie tlaku oleja pri nových motoroch 3.0TDI, kde je softvérom výrazne znížený = časté pridieranie
  • dodanie originálneho obsahu pre nápravu po neodborných zásahoch / vypnutiach komponentov
  • oprava podtáčania prevodoviek (VAG), vypnutie plachtenia

 

Kompletná úprava = zákazník pristaví vozidlo / prinesie riadiacu jednotku. Výkon upravujeme zvyčajne len na preplňovaných motoroch (naftových aj benzínových), navýšenie maximálneho výkonu je bežne 15-25% v závislosti od typu motora. Existujú ale aj motory, ktoré majú niekoľko výkonových variantov. bez rozdielu v motore / príslušenstve - vtedy môže byť navýšenie oveľa výraznejšie (napr. 2.0TDI 55kW). Taktiež sú motory, kde sú rezervy pri zachovaní spoľahlivosti obmedzenejšie, preto môže byť navýšenie nižšie. Vzorové hodnoty pre niektoré z našich úprav nájdete v súbore na konci tejto stránky. Upravujeme vozidlá od najstarších po najnovšie, ak je to možné vzhľadom na typ použitej jednotky. Základné kategórie:

1. Najstaršie jednotky s vyberaním (približne do 2000, straré EDC15, MSA...)
napríklad: VAG 1.9TDI rotačné čerpadlo do 2000 (66/81kw...), Megane 1 pred FL, Laguna 1... je potrebné náročnejšie programovanie / výmena pamätí, nedá sa robiť na počkanie.

2. EDC16, PPD, SID201/202/204/206/803, MJD6, CRD.11 (približne 2000-2010)
napríklad VAG 1.9/2.0/2.5TDI rotačné čerpadlo+PD (50/66/77/81/85/96/103/125kw...), BMW E46/53/60/90/83, MB W203/163/638/211, Opel Astra F/G/H, Vectra B/C, Signum, staršie TDI/CRDI/DCI/TDCI/HDI/JTD... Väčšinou nebýva problém s úpravou priamo v aute.
3. EDC17, PCR2.1, MJD8, DCM6.1, DCM3.5/3.7, SID208/209/807/310, E78, CRD2, staršie CRD3 (závisí aj od modelu vozidla) , Denso DEC, E87... (približne 2006-2018)
napríklad VAG starší Common Rail (77/100/105/110/120/125kw...), Astra J, Corsa D, Insignia, W212, novšie CRDI/DCI/TDCI/HDI/JTDm, e-HDI... Tieto jednotky sa niekedy upravujú v aute, niekedy sa vyberajú. Záleží aj na tom, či ste už mali robenú úpravu, alebo je Vaša jednotka v originálnom stave.
4. MD1, DCM6.2, DCM7.1B, MJD9, E98, novšie CRD3 (3.40, 3.60, 3.N5, 3.E1, 3.F1...), Denso Gen2/Gen3, SID211... (približne 2011-2025)
napríklad VAG najnovší Common Rail, novšie BMW F/G, MB W213/205FL/222/223, Opel Astra K, Corsa F, Crossland X, Grandland X, najnovšie CRDI/DCI/TDCI/BlueHDI/Ecojet/Multijet2... Tieto jednotky sa niekedy upravujú v aute, niekedy sa vyberajú. Záleží aj na tom, či ste už mali robenú úpravu, alebo je Vaša jednotka v originálnom stave. Niektoré nové jednotky majú ochranu, s ktorou sa zatiaľ nedajú upraviť - overí to až servis pri osobnej návšteve.

5. Benzínové motory (Simos 8/10/12/18, MED9, MED17, MG1...) približne 2000-2025

Tieto jednotky sa niekedy upravujú v aute, niekedy sa vyberajú. Záleží aj na tom, či ste už mali robenú úpravu, alebo je Vaša jednotka v originálnom stave. Niektoré nové jednotky majú ochranu, s ktorou sa zatiaľ nedajú upraviť - overí to až servis pri osobnej návšteve.

6. Prevodovky (2000-2025)
Upravujú sa priamo na vozidle.

Iné služby -

  • Vypnutie imobilizéra - v softvéri, alebo s použitím emulátora, dodanie emailom / komplet aj s prácou na riadiacej jednotke
  • Opravy nekomunikujúcich jednotiek - napr. po neúspešnom zápise... ak jednotka nie je poškodená elektricky, takmer vždy máme možnosť obnoviť ju do originálneho stavu.
  • Kontrola úpravy od inej firmy - častá požiadavka pri kúpe upraveného auta, alebo podozrivom poškodení súvisiacich častí (turbo, zanesené DPF...).
  • Klonovanie a dodanie použitej jednotky - ak máte riadiacu jednotku poškodenú, pokúsime sa dodať Vám rovnakú z použitého vozidla za zlomok ceny novej... a samozrejme kompletne naklonovať dáta. Pre nacenenie potrebujeme číslo starej RJ (z diagnostiky / fotku štítka).
  • Programovanie jednotky pre immo služby / inštalácia emulátora: vo väčšine jednotiek vieme vypnuť imobilizér, alebo ho obísť inštaláciou emulátora. Pre nacenenie potrebujeme číslo RJ (z diagnostiky / fotku štítka).
  • Dodanie originálneho obsahu RJ: riadiacu jednotku naprogramujeme do originálneho stavu bez zmien, alebo Vám emailom dodáme originálny softvér podľa požiadavky.

Úpravy zvyčajne nie je možné urobiť na počkanie, vozidlo / jednotka musí zostať v servise na cca 1-4h, podľa náročnosti práce (vstupná diagnostika, úprava cez diagnostický konektor / úprava jednotky mimo vozidla, skúšobná jazda, výstupná diagnostika...). Niekedy je možné rozdeliť úpravu na 2 návštevy (čítanie a zápis), pre vybavenie bez dlhého čakania. Kontaktujte vybraný servis pre viac info.

 

Pre cenovú ponuku kontaktujte vybraný partnerský autoservis s presnou špecifikáciou vozidla (model, ročník, objem+výkon motora podľa TP, prípadne číslo jednotky motora, ak ho viete vyčítať diagnostikou). Pred zvyšovaním výkonu je nutné zabezpečiť 100%-nú funkčnosť motora a jeho súčastí, s čím Vám väčšina našich partnerov vie pomôcť. Úpravy softvéru u nás robí profesionálny programátor, pre každé vozidlo individuálne a hlavne podľa možností konkrétneho systému (u 95% prác ostávame pri optimálnom a overenom pomere navýšenia a životnosti). Pri požiadavke vieme výsledné hodnoty mierne znížiť / zvýšiť oproti štandardu.

 

Dodávané úpravy výkonu sú zamerané na kvalitu (priebeh točivého momentu, emisie...), životnosť (tlak turba, teplota spalín, dymivosť - DPF...) a bezproblémovosť pri pravidelných kontrolách vozidla (žiadne chyby / nadlimitné emisie). Neustále investujeme nie len do softvérového vybavenia, ale aj do nákupu testovaných vzorových úprav pre ďalšie jednotky a vozidlá.